Welcome, Guest. Please login or register.

Auteur Topic: Ervaring met de e-pijp  (gelezen 549 keer)

admin

• Administrator
  • Newbie
    • Bekijk profiel
Ervaring met de e-pijp
« Gepost op: mei 07, 2017, 03:21:56 pm »
1 ampul is bijna 3 dagen roken, in ieder geval haal je 2 dagen. De ampul is veel groter qua inhoud dan die van de sigaret.

Batterijen gaan zeker een hele (werk) dag mee, dus met een pijp en 1 reserve batterij kun je gerust een dagje op pad, na je werk een hapje eten en bij thuiskomst nog even na-roken op de bank.

Van alle soorten rookapparaten die ik in handen heb gehad is de (goedkoopste) e-pipe het stevigst en duurzaamst. De ergste val was vanaf de 1e verdieping de hele trap af op een granietvloer. Alleen het lampje brandde niet meer maar de pijp rookte nog prima.

Heel gek was dat de volgende dag zelfs het lampje het weer deed.

Qua rook zijn is hij onovertroffen. Natuurlijk ook een beetje afhankelijk van de ampul die je hebt, maar zonder problemen start hij elke keer op en blaas je een behoorlijk resultaat uit. Tenminste dezelfde hoeveelheid als met mijn vroegere gewone sigaretten.

Ook hoef je er niet veel (niets) aan onderhoud aan te doen.

Gewoon s avonds laten liggen (met ampul er gewoon in) en de volgende ochtend 2 keer zuigen om even op te starten en rookt de hele dag zonder problemen.

Wat Gier betreft laat de rook al een beetje zien wat je kan verwachten in je keel/luchtpijp. In het begin met mijn pijp vergiste ik me nog wel eens en haalde een teug zoals ik gewend was van sigaret/cigarillo, maar had dan ook prompt een hoestbui.

Zoals ik al eerder aan gaf doe ik eigenlijk helemaal nooit iets aan onderhoud of schoonmaken.
Een enkele keer blijkt (na teveel Liquid of te natte cartridge) dat de atomizer wat vol zit/verzopen is en dan rook ik een uurtje (avondje) zonder cartridge.
Je merk vanzelf dat hij na verloop van tijd weer lichter gaat roken en meer rook geeft.

Je kan dit volgens de fabrikant ook doen door de pijp te "resetten" maar als je dat iets te lang doet gaat de Liquid verbrand smaken.
Het ik ooit eens 2 maanden geleden gedaan, maar daarna nooit meer en gebruik alleen nog maar zo nu en dan mijn (droger roken) methode.

esigaretforum.nl

Ervaring met de e-pijp
« Gepost op: mei 07, 2017, 03:21:56 pm »